dinsdag 4 november 2014

After the feedback

Representing an unreal identity. Investigating ways. The lies that we tell ourselves, can be useful, not necessarily bad. 
At certain points these lies become real. 

How can we show the weird and at the same time funny side of our advertising world?


Misleiding, onvolledige informatie. het is zo oud als de reclame zelf. het is een van de weinige vormen van manipulatie die door iedereen wordt herkend en doorzien. reclame: het spel van kijken en bekeken worden. we moeten allemaal keuzes maken. we moeten permanent genieten.
'brand-images’ is het beeld dat consumenten van een merk hebben gevormd. merken en images vergemakkelijken in hoge mate het keuzeproces van de consument. consumenten verwerven via vele producten, dienst en merken belangrijke psychologische waarden. het zelfbeeld van iemand wordt gevormd in interactie met andere personen. door de instrumenten die hij gebruikt wordt dit proces bepaald. goederen en diensten zijn symbolen in het interactieproces.
er bestaat een verband tussen zelfbeeld en koopgedrag. 20 jaar geleden kon  een adverteerder 80% van de amerikaanse bevolking bereiken met slechts 3 reclamespotjes op de televisie. vandaag zijn  daarvoor 150 nodig. reclame heeft het moeilijk door de gigantische hoeveelheid en bovendien heeft de consument door mediafragmentatie en technologie steeds meer macht gekregen om ongewilde boodschappen weg te zappen.
maar we zijn vooral gefascineerd op welke wijze reclamebeelden zich uitsloven om een plaats te veroveren in het centrum van onze blik. alles lijkt geoorloofd om onze aandacht te vangen en vast te houden. het lichaam speelt een centrale rol in de reclame. het verschaft de consument de illusie dat je dat lichaam/die persoon kunt zijn, dan wel dat je dat lichaam/die persoon kunt hebben. Eigenlijk gaat het om de maakbaarheid van de mens. Door alle gemanipuleerde beelden wordt schoonheid steeds minder haalbaar.

identity of branding.

Wel wij denken dat we in een wereld leven dat mensen meer van producten/merken houden dan van mensen. 
Hoe kunnen we deze interesse combineren met body identity en mind.

het uitvergroten van een stereotiep kenmerk en dat proberen uit te vergroten. 
extremer gaan denken. 

communicatie strategie; hoe spreekt een werk.

?hoe hyperreal is hyperreal?

bijenkorf scan. 4d. 5d. 6d.
wat kunnen we niet 3d printen.
wat kunnen we niet lasercutten.
gelasercutte grofheid. 

- mood-sweater: of een ander ding dat jouw gevoel van dat moment versterkt. 
- designing a shirt which shows your mood or status in text. Because a lot of texts on shirts do not fit for every moment. What if we invent something that actually can.

http://www.colourchanging.co.uk 'thermochromic paint' of 'thermochromic inc

!!!!!!BUY NOW!!!!!
Our product that influences your identity and body.

THIS T-SHIRT WILL MAKE YOU FEEL BETTER.
Wear positive, feel positive, that's our motto. ‘

    -  kledingstuk dat zich aanpast aan jouw humeur
-   - kledingstukken met een like button; complimentjes uitdelen aan voorbijgangers. / Do you like me now?

     oooooh... wat moeten we nou doen met al deze informatie?

25: Vraag aan Google: 'wat voor kunstwerk moet ik maken?' en haal uit het eerste zoekresultaat het antwoord. Als je even iets niet meer weet, vraag het de hele tijd aan Google, bijvoorbeeld: 'Moet ik meer zwart of juist meer wit in mijn werk gebruiken?'



Geen opmerkingen:

Een reactie posten