Representing an unreal
identity. Investigating ways. The lies that we tell ourselves, can be useful,
not necessarily bad.
At certain points these
lies become real.
How can we show the weird and at the same time funny side of our advertising world?
Misleiding, onvolledige informatie. het is zo oud als
de reclame zelf. het is een van de weinige vormen van manipulatie die door
iedereen wordt herkend en doorzien. reclame: het spel van kijken en bekeken worden. we
moeten allemaal keuzes maken. we moeten permanent genieten.
'brand-images’ is het
beeld dat consumenten van een merk hebben gevormd. merken en images
vergemakkelijken in hoge mate het keuzeproces van de consument. consumenten verwerven
via vele producten, dienst en merken belangrijke psychologische
waarden. het zelfbeeld van iemand wordt gevormd in interactie met andere
personen. door de instrumenten die hij gebruikt wordt dit proces bepaald.
goederen en diensten zijn symbolen in het interactieproces.
er bestaat een verband
tussen zelfbeeld en koopgedrag. 20 jaar geleden kon een adverteerder
80% van de amerikaanse bevolking bereiken met slechts 3 reclamespotjes op de
televisie. vandaag zijn daarvoor 150 nodig. reclame heeft het moeilijk
door de gigantische hoeveelheid en bovendien heeft de consument door
mediafragmentatie en technologie steeds meer macht gekregen om ongewilde
boodschappen weg te zappen.
maar we zijn
vooral gefascineerd op welke wijze reclamebeelden zich uitsloven om een plaats
te veroveren in het centrum van onze blik. alles lijkt geoorloofd om
onze aandacht te vangen en vast te houden. het lichaam speelt een centrale rol
in de reclame. het verschaft de consument de illusie dat je dat lichaam/die
persoon kunt zijn, dan wel dat je dat lichaam/die persoon kunt hebben.
Eigenlijk gaat het om de maakbaarheid van de mens. Door alle gemanipuleerde
beelden wordt schoonheid steeds minder haalbaar.
identity of
branding.
Wel wij denken dat we in een wereld leven dat mensen meer van producten/merken houden dan van mensen.
Hoe kunnen we deze interesse combineren met body identity en mind.
het uitvergroten van
een stereotiep kenmerk en dat proberen uit te vergroten.
extremer gaan
denken.
communicatie strategie;
hoe spreekt een werk.
?hoe hyperreal is
hyperreal?
bijenkorf scan. 4d. 5d.
6d.
wat kunnen we niet 3d
printen.
wat kunnen we niet
lasercutten.
gelasercutte
grofheid.
- mood-sweater: of een
ander ding dat jouw gevoel van dat moment versterkt.
- designing a shirt
which shows your mood or status in text. Because a lot of texts on shirts do
not fit for every moment. What if we invent something that actually can.
http://www.colourchanging.co.uk
'thermochromic paint' of
'thermochromic inc
!!!!!!BUY
NOW!!!!!
Our product
that influences your identity and body.
THIS T-SHIRT
WILL MAKE YOU FEEL BETTER.
‘’10 T Shirts that will make you
feel good and keep you motivated: http://www.livin3.com/blogs/positive-life-blog/12414309-10-t-shirts-that-will-make-you-feel-good-and-keep-you-motivated
Wear positive, feel positive,
that's our motto. ‘
- kledingstuk
dat zich aanpast aan jouw humeur
- - kledingstukken met een like button; complimentjes
uitdelen aan voorbijgangers. / Do you like me now?
oooooh... wat moeten we nou doen met al deze informatie?
25:
Vraag aan Google: 'wat voor kunstwerk moet ik maken?' en haal uit het eerste
zoekresultaat het antwoord. Als je even iets niet meer weet, vraag het de hele
tijd aan Google, bijvoorbeeld: 'Moet ik meer zwart of juist meer wit in mijn
werk gebruiken?'
How can we show the weird and at the same time funny side of our advertising world?
Misleiding, onvolledige informatie. het is zo oud als
de reclame zelf. het is een van de weinige vormen van manipulatie die door
iedereen wordt herkend en doorzien. reclame: het spel van kijken en bekeken worden. we
moeten allemaal keuzes maken. we moeten permanent genieten.
'brand-images’ is het
beeld dat consumenten van een merk hebben gevormd. merken en images
vergemakkelijken in hoge mate het keuzeproces van de consument. consumenten verwerven
via vele producten, dienst en merken belangrijke psychologische
waarden. het zelfbeeld van iemand wordt gevormd in interactie met andere
personen. door de instrumenten die hij gebruikt wordt dit proces bepaald.
goederen en diensten zijn symbolen in het interactieproces.
er bestaat een verband
tussen zelfbeeld en koopgedrag. 20 jaar geleden kon een adverteerder
80% van de amerikaanse bevolking bereiken met slechts 3 reclamespotjes op de
televisie. vandaag zijn daarvoor 150 nodig. reclame heeft het moeilijk
door de gigantische hoeveelheid en bovendien heeft de consument door
mediafragmentatie en technologie steeds meer macht gekregen om ongewilde
boodschappen weg te zappen.
maar we zijn
vooral gefascineerd op welke wijze reclamebeelden zich uitsloven om een plaats
te veroveren in het centrum van onze blik. alles lijkt geoorloofd om
onze aandacht te vangen en vast te houden. het lichaam speelt een centrale rol
in de reclame. het verschaft de consument de illusie dat je dat lichaam/die
persoon kunt zijn, dan wel dat je dat lichaam/die persoon kunt hebben.
Eigenlijk gaat het om de maakbaarheid van de mens. Door alle gemanipuleerde
beelden wordt schoonheid steeds minder haalbaar.
identity of
branding.
Wel wij denken dat we in een wereld leven dat mensen meer van producten/merken houden dan van mensen.
Hoe kunnen we deze interesse combineren met body identity en mind.
het uitvergroten van
een stereotiep kenmerk en dat proberen uit te vergroten.
extremer gaan
denken.
communicatie strategie;
hoe spreekt een werk.
?hoe hyperreal is
hyperreal?
bijenkorf scan. 4d. 5d. 6d.
wat kunnen we niet 3d
printen.
wat kunnen we niet
lasercutten.
gelasercutte
grofheid.
- mood-sweater: of een
ander ding dat jouw gevoel van dat moment versterkt.
- designing a shirt
which shows your mood or status in text. Because a lot of texts on shirts do
not fit for every moment. What if we invent something that actually can.
http://www.colourchanging.co.uk
'thermochromic paint' of
'thermochromic inc
!!!!!!BUY
NOW!!!!!
Our product
that influences your identity and body.
THIS T-SHIRT
WILL MAKE YOU FEEL BETTER.
‘’10 T Shirts that will make you
feel good and keep you motivated: http://www.livin3.com/blogs/positive-life-blog/12414309-10-t-shirts-that-will-make-you-feel-good-and-keep-you-motivated
Wear positive, feel positive,
that's our motto. ‘
- kledingstuk
dat zich aanpast aan jouw humeur
- - kledingstukken met een like button; complimentjes
uitdelen aan voorbijgangers. / Do you like me now?
oooooh... wat moeten we nou doen met al deze informatie?
oooooh... wat moeten we nou doen met al deze informatie?
25:
Vraag aan Google: 'wat voor kunstwerk moet ik maken?' en haal uit het eerste
zoekresultaat het antwoord. Als je even iets niet meer weet, vraag het de hele
tijd aan Google, bijvoorbeeld: 'Moet ik meer zwart of juist meer wit in mijn
werk gebruiken?'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten